Oriëntatie op leiderschap

In opdracht van de VO academie heeft Learnovate een oriëntatie op leiderschap programma ontwikkeld dat mobiliteit van docenten stimuleert gericht op leiderschapsontwikkeling. Het biedt docenten de mogelijkheid om zich te oriënteren op het schoolleiderschap en ervaringen op te doen op een leidinggevende positie.

Ontwikkeling

In een traject van slechts drie dagdelen met veel tussentijdse opdrachten in de school gaan ongeveer 70 docenten met een loopbaanvraag aan de slag. De grootste stap voor deelnemers is het zichtbaar durven maken van je ambitie in de school. Je kop echt boven het maaiveld uitsteken! De zoektocht is voor sommigen diepgaand en 

Impact

Enkele opmerkingen uit de evaluaties:

Supercombi efficiënte besteding contacttijd en de mogelijkheid om keuzes te maken.
Goed traject waar je echt de diepte in gaat.
Ik heb me er over verbaasd dat drie bijeenkomsten zo enorm waardevol en verhelderend kunnen zijn! 

Leidinggeven is een bewuste keuze

Learn to leap

In de Academie bieden we een oriëntatie op loopbaan en leiderschap traject aan, die je zelfstandig online of drie keer per jaar blended kan volgen.
Cases

Bekijk andere casussen

Proceskunde voor voorzitters

Learnovate verzorgde voor ALASCA een leertraject proceskunde voor de voorzitters van de mentoren- en onderwijscommissies, zodat zij beter in staat zijn om zelf-organiserend te werken

Inwerk Impuls

In opdracht van en in samenwerking met de VO raad heeft Learnovate een strategie opgezet om het belang van een inwerkprogramma voor beginnend leidinggevenden in

Nieuw strategisch beleid

In opdracht van NSO-CNA heeft Brigit Verbeek een visie-strategietraject gefaciliteerd naar een nieuw koersplan voor PROOLeiden /OBSG. Ontwikkeling In dit traject participeerden alle directeuren van

Leergang OOP

Voor de Esprit Scholengroep in Amsterdam heeft Learnovate een leergang voor het OOP ontwikkeld.  Ontwikkeling Deze leergang is gericht op het versterken van de eigen

Leernetwerk Verbindend Vernieuwen

Sinds 2014 bestaat dit  leernetwerk van schoolleiders, die met het oog op morgen zoeken naar nieuwe manieren van organiseren en samenwerken en die willen ontdekken

Scroll naar boven