Proceskunde voor voorzitters

Learnovate verzorgde voor ALASCA een leertraject proceskunde voor de voorzitters van de mentoren- en onderwijscommissies, zodat zij beter in staat zijn om zelf-organiserend te werken en de cultuur van gedeeld leiderschap vorm te geven.

Ontwikkeling

De voorzitters leren procesmatig kijken en hebben zicht op het begeleiden en bijsturen van collectieve processen. Ze durven op procesniveau te interveniëren en zetten daarbij effectieve communicatievaardigheden.

Impact

Quotes uit de evaluatie:

De training heeft mij aan het nadenken gezet over mijn rol als voorzitter en hoe ik die invulling kan geven met de eigenschappen die ik zelf als mens bezit.

Ik weet nu dat ik lotgenoten heb onder mijn collega’s en samen met hen kan optrekken om verandering in de school teweeg te brengen.

vertrouw het proces

Learn to empower

Ontwikkelingsgericht en procesgericht leidinggeven

Cases

Bekijk andere casussen

Ontwikkelingsgericht leidinggeven

Binnen het project Leraar een kleurrijk beroep in Amsterdam heeft Learnovate de leergang Ontwikkelingsgericht leidinggeven ontwikkeld. Ontwikkeling Leidinggevenden leren op een ontwikkelingsgerichte en procesmatige wijze

Inwerk Impuls

In opdracht van en in samenwerking met de VO raad heeft Learnovate een strategie opgezet om het belang van een inwerkprogramma voor beginnend leidinggevenden in

Leergang OOP

Voor de Esprit Scholengroep in Amsterdam heeft Learnovate een leergang voor het OOP ontwikkeld.  Ontwikkeling Deze leergang is gericht op het versterken van de eigen

Nieuw strategisch beleid

In opdracht van NSO-CNA heeft Brigit Verbeek een visie-strategietraject gefaciliteerd naar een nieuw koersplan voor PROOLeiden /OBSG. Ontwikkeling In dit traject participeerden alle directeuren van

Teacher leadership traject

Sinds 2016 verzorgt Learnovate in samenwerking met Solve onderwijsadvies teachership leader trajecten voor Stichting Carmelcollege. Inmiddels zijn zo’n 60 teacher leaders geschoold. Ontwikkeling Zie ook

Scroll naar top