Proceskunde voor voorzitters

Learnovate verzorgde voor ALASCA een leertraject proceskunde voor de voorzitters van de mentoren- en onderwijscommissies, zodat zij beter in staat zijn om zelf-organiserend te werken en de cultuur van gedeeld leiderschap vorm te geven.

Ontwikkeling

De voorzitters leren procesmatig kijken en hebben zicht op het begeleiden en bijsturen van collectieve processen. Ze durven op procesniveau te interveniëren en zetten daarbij effectieve communicatievaardigheden.

Impact

Quotes uit de evaluatie:

De training heeft mij aan het nadenken gezet over mijn rol als voorzitter en hoe ik die invulling kan geven met de eigenschappen die ik zelf als mens bezit.

Ik weet nu dat ik lotgenoten heb onder mijn collega’s en samen met hen kan optrekken om verandering in de school teweeg te brengen.

vertrouw het proces

Learn to empower

Ontwikkelingsgericht en procesgericht leidinggeven

Cases

Bekijk andere casussen

Leernetwerk Verbindend Vernieuwen

Sinds 2014 bestaat dit  leernetwerk van schoolleiders, die met het oog op morgen zoeken naar nieuwe manieren van organiseren en samenwerken en die willen ontdekken

Teacher leadership traject

Sinds 2016 verzorgt Learnovate in samenwerking met Solve onderwijsadvies teachership leader trajecten voor Stichting Carmelcollege. Inmiddels zijn zo’n 60 teacher leaders geschoold. Ontwikkeling Zie ook

Oriëntatie op leiderschap

In opdracht van de VO academie heeft Learnovate een oriëntatie op leiderschap programma ontwikkeld dat mobiliteit van docenten stimuleert gericht op leiderschapsontwikkeling. Het biedt docenten de

Ontwikkelingsgericht leidinggeven

Binnen het project Leraar een kleurrijk beroep in Amsterdam heeft Learnovate de leergang Ontwikkelingsgericht leidinggeven ontwikkeld. Ontwikkeling Leidinggevenden leren op een ontwikkelingsgerichte en procesmatige wijze

Inwerk Impuls

In opdracht van en in samenwerking met de VO raad heeft Learnovate een strategie opgezet om het belang van een inwerkprogramma voor beginnend leidinggevenden in

Scroll naar top