Proceskunde voor voorzitters

Learnovate verzorgde voor ALASCA een leertraject proceskunde voor de voorzitters van de mentoren- en onderwijscommissies, zodat zij beter in staat zijn om zelf-organiserend te werken en de cultuur van gedeeld leiderschap vorm te geven.

Ontwikkeling

De voorzitters leren procesmatig kijken en hebben zicht op het begeleiden en bijsturen van collectieve processen. Ze durven op procesniveau te interveniëren en zetten daarbij effectieve communicatievaardigheden.

Impact

Quotes uit de evaluatie:

De training heeft mij aan het nadenken gezet over mijn rol als voorzitter en hoe ik die invulling kan geven met de eigenschappen die ik zelf als mens bezit.

Ik weet nu dat ik lotgenoten heb onder mijn collega’s en samen met hen kan optrekken om verandering in de school teweeg te brengen.

vertrouw het proces

Learn to empower

Ontwikkelingsgericht en procesgericht leidinggeven

Cases

Bekijk andere casussen

Nieuw strategisch beleid

In opdracht van NSO-CNA heeft Brigit Verbeek een visie-strategietraject gefaciliteerd naar een nieuw koersplan voor PROOLeiden /OBSG. Ontwikkeling In dit traject participeerden alle directeuren van

Oriëntatie op leiderschap

In opdracht van de VO academie heeft Learnovate een oriëntatie op leiderschap programma ontwikkeld dat mobiliteit van docenten stimuleert gericht op leiderschapsontwikkeling. Het biedt docenten de

Leernetwerk Verbindend Vernieuwen

Sinds 2014 bestaat dit  leernetwerk van schoolleiders, die met het oog op morgen zoeken naar nieuwe manieren van organiseren en samenwerken en die willen ontdekken

Inwerk Impuls

In opdracht van en in samenwerking met de VO raad heeft Learnovate een strategie opgezet om het belang van een inwerkprogramma voor beginnend leidinggevenden in

Leergang OOP

Voor de Esprit Scholengroep in Amsterdam heeft Learnovate een leergang voor het OOP ontwikkeld.  Ontwikkeling Deze leergang is gericht op het versterken van de eigen

Scroll naar boven