Lerend leiderschap

In alles wat we doen is het belangrijk om af en toe een pas op de plaats te maken, waarin we stilstaan bij wat er echt toe doet en wat we daadwerkelijk willen bereiken om vervolgens keuzes te maken en daar echt voor te gaan.

Allereerst sta je stil bij jouw verhaal tot nu toe, jouw persoonlijke drijfveren, waarden en patronen. Je wordt bevraagd op jouw leiderschap en wat je daarin wilt bereiken. Vervolgens stap je in een Developmental Sprint

De module laat je regelmatig reflecteren op jouw leiderschap en daagt je uit patronen te onderzoeken en zo nodig te doorbreken. 

Dit vraagt om zowel reflectieruimte als experimenteerruimte. 

 

Voor wie?


Leidinggevenden die hun persoonlijke effectiviteit in hun schoolleiderschap willen vergroten

De developmental sprint is ontwikkeld door Robert Kegan

(Professor of Adult Learning van Harvard University), waarin je onderzoekt hoe je jezelf tegenhoudt bij je pogingen jouw doelen / ambities te realiseren.

Lerend leiderschap
Stilstaan om vooruit te komen

Ontwikkeling

  • De schoolleider doorziet vanuit kritische reflectie hoe hij zijn persoonlijk leiderschap vormgeeft en welke (in)effectieve patronen daarin een rol spelen.
  • De schoolleider ontdekt welke blokkades hij heeft (te overwinnen), welke doelen hij wilt bereiken en welk effect dit zal hebben op zijn persoonlijk leiderschap.
  • De schoolleider kan zijn persoonlijk leiderschap met theoretische kennis onderbouwen.

Planning

Kosten

Schoolleiders-PO-1-300x136

Impact

Leidinggevenden die weten waar te voor staan en waar ze voor gaan en die minder managen, maar met meer rust en stabiliteit leiderschap tonen.

Facilitator

Brigit Verbeek

is een ervaren leiderschapsopleider en procesbegeleider. Zij ontwikkelt in-company leiderschapsprogramma’s en begeleidt managementteams en schoolorganisaties in hun ontwikkeling. Ze daagt je uit de stretch te zoeken.

Lerend leiderschap
Stilstaan om vooruit te komen
Academy

Bekijk andere modules

Oriëntatie op eindverantwoordelijk leiderschap

Deze module is een blended oriëntatieprogramma voor leidinggevenden, die zich willen oriënteren op de functie van eindverantwoordelijk schoolleider. In dit traject onderzoeken leidinggevenden de functie

Procesgericht leidinggeven

De grote complexiteit van vraagstukken en snelheid van maatschappelijke ontwikkelingen vragen om wendbare organisaties.  In nieuwe vormen van samenwerken en organiseren komt meer eigenaarschap en

Scroll naar boven