In alles wat we doen is het belangrijk om af en toe een pas op de plaats te maken, waarin we stilstaan bij wat er echt toe doet en wat we daadwerkelijk willen bereiken om vervolgens keuzes te maken en daar echt voor te gaan.
Allereerst sta je stil bij jouw verhaal tot nu toe, jouw persoonlijke drijfveren, waarden en patronen. Je wordt bevraagd op jouw leiderschap en wat je daarin wilt bereiken. Vervolgens stap je in een Developmental Sprint
De module laat je regelmatig reflecteren op jouw leiderschap en daagt je uit patronen te onderzoeken en zo nodig te doorbreken.
Dit vraagt om zowel reflectieruimte als experimenteerruimte.
Voor wie?
Leidinggevenden die hun persoonlijke effectiviteit in hun schoolleiderschap willen vergroten
De developmental sprint is ontwikkeld door Robert Kegan
(Professor of Adult Learning van Harvard University), waarin je onderzoekt hoe je jezelf tegenhoudt bij je pogingen jouw doelen / ambities te realiseren.
Ontwikkeling
- De schoolleider doorziet vanuit kritische reflectie hoe hij zijn persoonlijk leiderschap vormgeeft en welke (in)effectieve patronen daarin een rol spelen.
- De schoolleider ontdekt welke blokkades hij heeft (te overwinnen), welke doelen hij wilt bereiken en welk effect dit zal hebben op zijn persoonlijk leiderschap.
- De schoolleider kan zijn persoonlijk leiderschap met theoretische kennis onderbouwen.
Planning
- 24uurs, 1 dag en 1 dagdeel
- data in overleg
Kosten
- offerte op aanvraag
- gecertificeerd (30 punten)
Impact
Leidinggevenden die weten waar te voor staan en waar ze voor gaan en die minder managen, maar met meer rust en stabiliteit leiderschap tonen.
Facilitator
Brigit Verbeek
is een ervaren leiderschapsopleider en procesbegeleider. Zij ontwikkelt in-company leiderschapsprogramma’s en begeleidt managementteams en schoolorganisaties in hun ontwikkeling. Ze daagt je uit de stretch te zoeken.